Witchcraft

Przeniesione na www.witchcraft.com.pl


#1 2011-11-28 00:21:55

 Olimpia

Administrator

35374777
Call me!
Zarejestrowany: 2011-08-27
Posty: 2464
Punktów :   29 
Znak zodiaku: Wodnik
¯ywio³: Powietrze/Ogieñ
Rodzaj praktykowanej magii: Ró¿ne :D

Magia ¯ywio³ów

Zda³oby siê ma³o wa¿na i jedna z najmniej pospolitych rodzajów magii. Mimo to, jest ona równie silna i trudna do pojêcia jak ka¿da inna. Powietrze wszak to moc wolno¶ci, nad którym zapanowanie jest nie lada sztuk±. A ziemia zrodzi³a wszystko co otacza wspó³czesne cywilizacje i otaczaæ bêdzie, póki siê one w proch nie obróc±. Silnie zakorzeniona w¶ród smokokrwistych pozostaje po dzi¶ dzieñ ich domen± .To gady w³ada³y ¿ywio³ami, panowa³y nad nimi i sia³y dziêki nim zniszczenie, to dziêki nim ros³a ona w znaczenie i kszta³towa³a sw± si³ê. Rasa ludzka, floresi czy asurowie s± nazbyt ograniczeni w swym postrzeganiu ¶wiata doczesnego i zbyt s³abi by poj±æ jej si³ê. Nie oznacza to jednak, i¿ umiejêtno¶æ w³adania ¿ywio³ami posiadaj± jedynie smokokrwi¶ci. Wszak to od wyboru maga zale¿y, jak± magi± w³ada. Magów paraj±cych siê ow± magi± ³±czy silne powi±zanie z ¿ywio³ami tworz±cymi ¶wiat i ich pierwiastkowo¶ci±. S± oni powi±zani z powietrzem i wiatrem, b±d¼ ziemi±, zda³oby siê wrêcz ¿yj±cy w symbiozie z nimi. Mimo to, owa magia nie ma wp³ywu na charakter persony, jest ona czystym narzêdziem w jej d³oniach, wymagaj±cym szlifu i nauki, by posi±¶æ wiedzê i wystarczaj±ce umiejêtno¶ci by potrafiæ spêtaæ i podporz±dkowaæ sobie ¿ywio³y. Same w sobie s± one nieoszlifowan± si³± wszech¶wiata, czyst± w swojej pierwotno¶ci. Mog±ce wyrz±dziæ wiele szkód lub uczyniæ wiele dobra.

Proponujê zamieszczenie tutaj ca³ego artyku³u... Równie dobrze wystarczy sam link
Custo




Magia ziemi
Jest najciekawsz± z wszystkich dziedzin ¿ywio³ów. Dziêki wielorakim mo¿liwo¶ciom zastosowania jej, mo¿na by wprowadziæ dwojaki podzia³ tego rodzaju magii. Z pewno¶ci± na jeden z jej od³amów bêdzie mia³o wp³yw wykorzystywanie jej w codzienno¶ci, a na drugi, ogromna moc zniszczenia, która w niej drzemie. Wprawieni, przyuczeni i mniej podatni na chêæ demonstracji si³y magowie odnajd± w niej prawdziw± "przyjació³kê" ¿ycia codziennego. Za jej pomoc± i przy jej wykorzystaniu mo¿na mieæ ogromny wp³yw na architekturê i budownictwo krainy. Poddaæ ka¿dy kamieñ, minera³, glinê, czy inny materia³ swej woli i ukszta³towaæ go wedle upodobania. Ku takiej mo¿liwo¶ci wykorzystania tej magii sk³ania fakt, ¿e zaklêcia i inwokacje maj±ce na celu okie³znanie w dobrych celach ¿ywio³u ziemi, nie s± nader skomplikowane. Nale¿± one do kanonu jednych z najprostszych zaklêæ a adept w szkole magii poznaje je jako jedne z pierwszych. Diametralnie odbiegaj± one stopniem trudno¶ci od tych z drugiego od³amu magii ziemi. Si³a zniszczenia, trzêsienia ziemi, samo jej drganie, okie³znanie flory, czy wywo³anie gradu ska³ potrafi niewielu magów. A umo¿liwia im to jedynie stopieñ ich wiedzy, wieloletnie paranie siê t± magia oraz zg³êbianie jej tajników przez wiêkszo¶æ swego ¿ycia. Zmuszenie ziemi do destrukcyjnych dla niej samej dzia³añ wymaga równie¿ ogromnej si³y woli. Dlatego te¿ w dzisiejszych czasach, równie¿ w obawach przed ogromem destrukcji, jaki mo¿e wywo³aæ z³e wykorzystanie tej magii przez praktykuj±cego, mistrzowie zaniechali w swych naukach, przekazywania wiedzy adeptom o tych najpotê¿niejszych zaklêciach zwi±zanych z magi± ziemi.


Magia powietrza!
Podmuch wiatru nierówny jest tr±bie powietrznej b±d¼ wichurze mog±cej zrównaæ z ziemi± domostwa lub ca³e wioski. Niewielu ¶miertelnych wyczuwa w tym si³y sprawcze. Jest to magia posiadaj±ca najdelikatniejsz± pod tym wzglêdem "aurê" ze wzglêdu na bliskie i bezpo¶rednie wykorzystanie ¿ywio³u, bez wiêkszej ingerencji w jego naturaln± postaæ. Jest ona równie¿ jedn± z najtrudniejszych do opanowania ze wzglêdu na swoj± nieprzewidywalno¶æ i samoistnienie ¿ywio³u. Ci którzy podejmuj± siê opanowania jej czeka nie lada wyzwanie. Lata praktyk i nauk w szko³ach wiecznego wiatru, pod okiem najsurowszych i ascetycznych magów. Powoli rosn±ce umiejêtno¶ci, od wywo³ywania lekkich podmuchów, po potê¿ne huragany. Z³o¿ono¶æ deklinacji pozostaje wci±¿ g³ównym powodem, dla którego przyuczenie siê tej magii jest tak trudne. Powietrze samo w sobie jest ¿ywio³em kapry¶nym. Powodzenie czarów pozostaje zale¿ne od pogody i zró¿nicowanych wiatrów w danych porach roku. A efekt koñcowy od samej woli i pobudek maga. Nagrod± za wytrwa³o¶æ jest panowanie nie tylko nad wiatrem ale i niebem, chmurami, burz± i deszczem.

Magia Wody
Sztuka po³±czenia si³y woli i opanowania wody na w³asne potrzeby, obronne lub bojowe. Uto¿samiana z dusz±, jakoby ta zosta³a stworzona z wodnej pary, a te¿ przeobra¿ana przez si³y woli na potrzeby danych sytuacji. Trudno j± wyczuæ, nie tak jak w³adzê nad ogniem, jednak w rezultacie nauka mo¿e i zaczyna siê pó¼niej, ale jest spokojniejsza i mniej trudno¶ci sprawia nauka przyswojenia zaklêæ i gestów. Najczê¶ciej do jej u¿ywania potrzebna jest niewielka ilo¶æ wody, o która nie trudno. Uznaje siê te¿, ¿e gdy ju¿ nabêdzie siê odpowiednie zdolno¶ci, pó¼niejsze zdobywanie do¶wiadczenia i zaklêcia s± prostsze do opanowania. Woda to przeka¼nik energii, a te¿ wi±¿e to co nie materialne z materialnym. Nic wiêc dziwnego, ¿e mistrzowie w tym fachu znajduj± zastosowanie w warunkach skrajnych, tylko przy pomocy w³asnego ducha (te¿ walki) ale i kropel wodnych. Same zaklêcia s± spisywane od wieków w ksiêgach, przekazywane z pokolenia na pokolenie. Co roku przed wielkim mistrzem magii wody przedstawiani s± nowi adepci, chc±cy poszerzyæ swoje zdolno¶ci. Nie ka¿dy z nich przechodzi próbê, ale te¿ nigdy nie jest tak, ¿e kto¶ wraz z odmow± od razu zdradza³ sekrety. Magia wody to przeciwieñstwo, to próba pokazania, ¿e ogieñ nie jest najwa¿niejszy. Magowie Wody nosz± siê jak ka¿dy, ale ci starsi i bardziej do¶wiadczeni w nagrodê za po¶wiêcenie i czas, w zaszczycie dostaj± medalion. Wykuta w metalu kropla wody, na³adowana moc± trzech najstarszych mistrzów.


Magia Ognia
Znale¼æ mo¿na takich co ogieñ traktuj± jak najwiêkszego przyjaciela, a te¿ s± mu wiernie oddani. To oni maj± z tego rado¶æ, ¿e swoje wewnêtrzne mo¿liwo¶ci przekszta³ciæ mog± w moc z czasem do nieokie³znania. Magia ognia jest jedn± z najciekawszych, ale te¿ jedn± z niebezpiecznych dziedzin, kiedy te¿ zamiast opanowania i spokoju przychodzi nerwowo¶æ i niepewno¶æ, wtedy wewnêtrzny ogieñ zamiast zanikaæ to trawi duszê maga od ¶rodka, niszcz±c i pal±c j± jak domek z kart. Natura tego ¿ywio³u sprawi³a, ¿e wymawiane zaklêcia s³u¿± jedynie do ataku, nie do obrony, zatem jest to magia ofensywna. Sztuka pojmowania magii ognia przebiega od najm³odszych lat, kiedy opiekunowie zauwa¿aj±, ¿e w³a¶nie temu ¿ywio³owi jest przypisane dziecko. Uznaje siê, ¿e magiê ognia przekazuje siê w co drugim pokoleniu, ale te¿ czasami co trzecim. Nie jest regu³±, ¿e babka i wnuczka musz± mieæ te same zdolno¶ci, czasami dziedzictwo zanika, a pojawia siê zupe³nie inna dziedzina magiczna, nie zwi±zana z przodkami. Powiada siê, ¿e magia ognia nale¿y to pewnych siebie, uraczonych w dumie i samochwalstwie. Poniek±d to jest prawda, ale zaznaczyæ nale¿y, ¿e to co dumne nie zawsze musi byæ gor±ce. Magia ognia jest domen± potomków smoków (wynika to z ich dziedzictwa, pochodzenia), ale nie tylko. Czasami rodzi siê w¶ród ludzi kto¶, kto zostaje przypisany do tej magii. Zaklêcia z tego zakresu dziel± siê jak w ka¿dej innej magii na krêgi, a te jeszcze opatrzone s± dodatkowymi progami trudno¶ci. Wiadomo, ogieñ i woda to sprzeczne ze sob± ¿ywio³y, ale te¿ razem na polu bitwy spotkane s± strasznym przeciwnikiem. Wa¿ne jest dla adeptów magii ognia by oswoili siê z moc± przez medytacjê i zio³a. By poznali siebie lepiej ni¿eli tego chc± nawet, a te¿ wierzyli, ¿e ogieñ w nich jest jak serce, które bij±c daje si³ê do dalszych czynów. Czary przy udziale ognia s± typowo bojowe, a magowie nie uznaj± kompromisów. Zaklêcia wypowiada siê powoli, dok³adnie, a nie szybko i bezwiednie. Oczywi¶cie, im bardziej do¶wiadczony mag tym szybciej mo¿e je wypowiadaæ nie trac±c na jako¶ci wypowiadania poszczególnych s³ów. Same zaklêcia spisywane s± na zwojach, bezpiecznie przechowywane, a ich koncepcja jest taka, by zaskoczyæ, og³uszyæ, zastraszyæ, zniszczyæ. Owszem, te¿ istniej± momenty kiedy p³omieñ jest nie tyle co wywo³any w celach wystraszenia co by pomóc, ale rzadko kiedy jaki mag ognia pomaga innym. warunkiem jest wielkie zaufanie i szacunek, a o to trudno. Czasami dostajê znak przynale¿no¶ci do kasty magicznej, a jest to wizerunek p³omienia, zawieszony na rzemieniu. Zdarza siê, ¿e owym p³omieniem jest kamieñ np rubin, odpowiednio wyszlifowany.

¬ród³o: http://pl.evenduar.wikia.com/wiki/Magia … %82%C3%B3w


Normalno¶æ to wymys³.
Ludzie (owce) skupiaj± siê w stado i "normalno¶æ" tworz± na podstawie wypadkowej ¶redniej reakcji i pogl±dów innych Owiec w stadzie.
Boj± siê uwolnienia Woli ponad Formê.
S± niewolnikami Formy (Materii i spraw materialnych).

Offline

 

#2 2012-01-03 20:22:50

 schadow

Wtajemniczony

39819484
Call me!
Zarejestrowany: 2011-12-28
Posty: 134
Punktów :   
Znak zodiaku: ryby
¯ywio³: wszystkie
Rodzaj praktykowanej magii: nekromancja i czarna magia

Re: Magia ¯ywio³ów

Elektryczno¶æ najbardziej rozkur.... ekhem niszczycielski z ¿ywio³ów wed³ug mnie nie nale¿y do g³ównych.
Sam nie umiem go opanowaæ.
Mizuki ucz mnie! Nie, taki ¿art, nie ucz mnie. Co do ¿ywio³ów ja mam bardzo rozbudowany system.

¿ywio³y g³ówne -> ¿ywio³y drugie (¿ywio³ g³ówny + ¿ywio³y g³ówne) -> nie okre¶lone
ciemne lub jasne -> nie okre¶lone
¿ywio³y g³ówne + ¿ywio³y drugie = wzmocnione (¿ywio³y drugie + wzmocnione = ¿ywio³y g³ówne)
nie okre¶lone + ¿ywio³y g³ówne = nie zbadane systemy -> ¿ywio³y drugie

¿ywio³y g³ówne- to standardowa 4
¿ywio³y drugie- to mieszaniny sk³adaj±ce siê z ¿ywio³ów g³ównych
ciemne lub jasne- zale¿nie od sposobu w³adania nad ¿ywio³em
nie okre¶lone- te których nie da siê zakadegorowaæ
wzmocnione- czyli ¿ywio³y drugie ze wzmocniom si³±
nie zbadane systemy- systemy magiczne nie zwi±zane z ¿ywio³ami (nie chcia³o mi siê badaæ efektów bo jest ich nieskoñczono¶æ).

Mo¿e kiedy¶ opiszê dok³adniej (a co do postu to tak chcia³em zaszpanowaæ).


"Gdy mrok poch³onie ¶wiat
we wnêtrzu ciemno¶ci zap³onie iskra
lecz nie bêdzie to nadzieja
tylko zal±¿ek p³omienia który spali ¶wiat..."

"przepowiednia ¶mierci" - Mag który kroczy w mroku ludzkich serc.

Offline

 

#3 2012-01-04 14:26:31

Firanos

Gość

Re: Magia ¯ywio³ów

Có¿, jest oparty na zasadzie pentagramu, a ¿ywio³y to:
ogieñ
woda
wiatr
woda
¿ycie
¶mieræ
¶wiat³o¶æ
mrok
³ad
chaos
metal

Taki jest mój system, niestety jeszcze przez bardzo d³ugi czas bêdê nad nim pracowaæ ale jest warto ^^

schadow ca³kiem nie¼le to napisa³e¶ ;P

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.022 seconds, 7 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.opornicy.pun.pl www.ffswiebodzin.pun.pl www.espada.pun.pl www.xenoria.pun.pl www.sferia.pun.pl