Witchcraft

Przeniesione na www.witchcraft.com.pl

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Gry

  • Index
  •  » Hedinsey
  •  » Projekt pt. Moduł nauki servitora bojowego

#1 2012-07-01 18:39:04

 jamael1995

Hedin

37761410
Skąd: Tarnawatka
Zarejestrowany: 2011-12-22
Posty: 300
Punktów :   
Znak zodiaku: Koziorożec
Żywioł: Woda\Ogień\Powietrze\Ziemia
Rodzaj praktykowanej magii: Każda którą uznam za potrzebną

Projekt pt. Moduł nauki servitora bojowego

Wpadłem ostatnio na pomysł udoskonalenia servitora bojowego a to planowane moduły:
- moduł rozwoju - system operacyjny servitora uczy się poprzez ( moduł cienia - naśladuje i gromadzi w pamieci ruchy przeciwnika ) więc z każdą walką poszeża swój repertuar zachowań, przez to staje się istnym zabójcą. Jak wy byście ten moduł wmontowali najlepiej przedstawcie to algorytmem blokowym. Czekam na wasze pomysły.


Ten, którego imienia nie wolno wymawiać, dokonywał wielkich czynów... Strasznych, to prawda, ale wielkich.

Offline

 

#2 2012-07-01 21:22:51

 Evander

Wikkid Wizzy

Zarejestrowany: 2012-06-27
Posty: 208
Punktów :   14 

Re: Projekt pt. Moduł nauki servitora bojowego

Amorte,

Servitor z natury ograniczony jest umiejętnościami swojego twórcy. Świadomy servitor potrafi się rozwinąć poza to (czasami), półświadomy servitor (czyli właśnie samo uczący się) dochodzi do najlepszych rezultatów metoda prób i błędów.

Półświadomy servitor jest bardzo ograniczony w tym, co może osiągnąć. Lepiej jest zrobić normalnego servitora albo spróbować sobie stworzyć świadomego.

No dobrze. Co ogranicza takiego servitora?
- źródło energii do przeprowadzania ataków
Jest kilka rozwiązań, które można zastosować, np. sam servitor pobiera energię z drzewa do działania, natomiast do ataków wykorzystać np. link do cmentarza(energia rozkładu), albo do innego źródła energii
- dostępne procedury ataku
Maksymalny efekt jaki jest w stanie osiągnąć servitor jest równoznaczny z efektem, jaki osiągnął by twórca w momencie stworzenia. Jest to związane z wizualizacją procedury ataku w trakcie tworzenia i jest zakodowane "na stałe".
- dobór procedury ataku
Wbrew pozorom nie jest to jakiś wielki problem, jeżeli skorzystasz z podanego przeze mnie linku do hipnoterapii oraz atlasu anatomicznego, będziesz w stanie zaprogramować servitorowi np. atakowanie konkretnych organów oraz warunki, w których taka funkcja zostanie aktywowana.
- zapamiętywanie
W zależności od tego, w czym stworzysz tego servitora i jak zaprojektujesz jego "banki pamięci" servitor może sobie zapamiętywać w nieskończoność. Ale - jakim kryterium oceny efektywności będzie się posługiwał? Poniesiony nakład energii? Czas od rozpoczęcia ataku do neutralizacji celu? Średnia obydwu?
- odporność na problemy
Pomijając kwestię uświadomienia servitora (różne rzeczy mogą się zdarzyć), to takiego servitora trzeba zabezpieczyć np. przed linkiem zwrotnym (taki link stawiany po czyimś linku, ale w drugą stronę) oraz całą masą potencjalnych niebezpieczeństw, jak np. niemożliwość zaatakowania celu w momencie gdy atak został wykryty, lub zostało wydane polecenie do wykonania ataku.
Negatywna energia którą przesyła taki servitor jest również w stanie "przeciekać" do linków jakie servitor ma ze swoim twórcą (można się zabezpieczyć robiąc servitora pośredniego, który przekazuje komendę do servitora bojowego).

I tak dalej.

Na przykładzie servitora do konwersji energii

Servitor miał za zadanie zbierać energię wirem z określonego obszaru (kawałek lasu). Po zebraniu miał za zadanie zmieniać ją na jeden z siedmiu kolorów podstawowych.

Ponieważ zakodowanie wszystkich dostępnych kombinacji filtrów (opartych o runy) to zbyt dużo roboty, servitor miał taki algorytm:
- sprawdzenie barw energii w buforze
- wybranie pierwszej z brzegu runy do konwersji energii
- sprawdzenie energii wyjściowej (miał zakodowane próbki energii do porównania)

Jeżeli energia wyjściowa odpowiadała (mniej więcej) kolorowi energii żądanej, zapamiętać kombinację dla danego stanu, jeżeli nie, sprawdzenie dla kolejnej runy.
Potem dla kombinacji dwóch i trzech. Servitor potrafi zrobić coś takiego bardzo szybko.

W przypadku, gdy nie udało się znaleźć odpowiedniej kombinacji, servitor nie przesyłał dalej energii i zmieniał kolor bazowej tarczy energetycznej na czerwony.

Działał jako-tako, dopóki pewna mądra osoba nie wywiozła go na drugi koniec polski, gdzie nie był w stanie utrzymać linków - zabrakło mu energii i uległ biodegradacji.

Ostatnio edytowany przez Evander (2012-07-01 21:23:47)


Everything that has a (born) beginning has an end (in death).

"Zaprawdę, Moc jest krewną konieczności,
  i przychodzi, gdy człowiek jej pragnie" - Pitagoras

Offline

 

#3 2012-07-01 21:41:20

 jamael1995

Hedin

37761410
Skąd: Tarnawatka
Zarejestrowany: 2011-12-22
Posty: 300
Punktów :   
Znak zodiaku: Koziorożec
Żywioł: Woda\Ogień\Powietrze\Ziemia
Rodzaj praktykowanej magii: Każda którą uznam za potrzebną

Re: Projekt pt. Moduł nauki servitora bojowego

Hm.... Dobry wywód, aż mi dech zaparło, jutro dam coś innego do rozwiązania :-P


Ten, którego imienia nie wolno wymawiać, dokonywał wielkich czynów... Strasznych, to prawda, ale wielkich.

Offline

 
  • Index
  •  » Hedinsey
  •  » Projekt pt. Moduł nauki servitora bojowego

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.torcida-zaborze.pun.pl www.narutoreverse.pun.pl www.selora.pun.pl www.dbzpbf.pun.pl www.costam.pun.pl